LŠF Transporto naudojimo taisyklės

Transporto priemonių (TP) skirstymas šratasvydžio žaidimuose:

    • Žaidybinis transporto klasifikavimas:
      • Kovinės transporto priemonės (KTP) -(IŠ JOS ŠAUDOMA)
        Transportas nėra papildomai žymimas
        Sunaikintas transportas žymimas:
        Minimaliai: sunaikintas transportas su įjungtomis avarinėmis šviesomis tiek stovintis, tiek judantis į mertviaką;
        Papildomai: sunaikintam transportui stovint rekomenduojama uždėti raudoną liemenę vairuotojo pusėje ant veidrodėlio.
      • Logistinės nekovinės transporto priemonės (LTP) - (IŠ JO NEŠAUDOMA)
        Transportas nėra papildomai žymimas.
        Sunaikintas transportas žymimas:
        Minimaliai: sunaikintas transportas su įjungtomis avarinėmis šviesomis tiek stovintis, tiek judantis į mertviaką;
        Papildomai: sunaikintam transportui stovint rekomenduojama uždėti raudoną liemenę vairuotojo pusėje ant veidrodėlio.
    • Nežaidybinis transportas:
      • Organizatorių transportas – transportas, kuriuo naudojasi žaidimo organizatoriai ar kt. personalas žaidimo organizavimo tikslais. Privalomai: Įjungtas avarinis signalas.
        Minimaliai: žymėti BALTAS lapas įmautėje, klijuojamas iš automobilio vidaus. Žymėti iš priekio ir iš galo. Jeigu naudojama kita spalva negali sutapti su žaidybiniu pusių žymėjimu (pvz., jeigu yra mėlynieji ir raudonieji, tai organizatorių transportas žymimas geltona arba žalia spalva).
      • Civilinis transportas - žaidėjų ar pašalinių asmenų transportas patekęs į poligoną, judantis, stovintis.
  1. Transporto priemonės naudojamos renginiuose, ypač žaidybinis privalo būti techniškai tvarkingas (veikti šviesos ir avariniai signalai).
  2. Judėjimo greitis poligone turi neviršyti 20 km/h.
  3. Rekomenduojame organizatoriams kurie leidžia naudoti kovinį transportą (1.a.) suteikti priemonės oponuojančiai pusėj kovinį transportą neutralizuoti, sunaikinti.

Galimi būdai naikinti žaidybinį transportą:

    • Spalvoti dūmai dedami transporto priekyje iki 5 metrų atstumu, kad matytųsi aiškiai vairuotojui.
    • Vizualus šūvis iš nuo peties šaunamo prieštankinio ginklo muliažo.
    • Šratasvydžio granatsvaidžio replika arba povamzdinio granatsvaidžio replika šūvio metu iššaunanti 1 dažasvydžio rutuliuką su dažasvydžio užtaisu (naudojamas 40mm adapteris).
    • Lipduko ar kitos medžiagos klijavimas ant vairuotojo pusės šoninio lango. Naudojamas situacijoms, kuomet nei viena pusė negali sunaikinti transporto arba transportas pajudėti (pasišalinti), spręsti, kai transportas nejuda, įgula neišlipa ir nėra kitų priemonių sunaikinti transportą.
  1. Transportas gali būti naikinamas tiek stovintis, tiek judantis.

Įgulos veiksmai pataikius į transportą iš transporto naikinimo priemonės:

    • Pamušto transportas vairuotojas lieka su transportu ir nežaidžia. Vairuotojas pasirūpina, kad sunaikinta transporto priemonė netrukdytų aplinkui vykstantiems koviniams veiksmams (išjungia šviesas), nurodo visiems buvusiems transporte pasišalinti iš transporto priemonės, įjungia avarines šviesas, atlieka kitus numatytus TP žymėjimo veiksmus, kad identifikuoti jog transporto priemonė yra sunaikinta.
    • Sunaikinta transportas stovi nukovimo vietoje ~10-15 min, šis laikas skirtas tam, kad priešo komanda galėtų apieškoti transportą.
    • Sunaikinto transporto atgyjimą numato konkretaus žaidimo scenarijus – rekomenduojama esant galimybei patraukti transportą iš aktyvių veiksmų zonos.
    • Įgula, sunaikinus transportą, nedelsiant (<90s) išsilaipina ir tęsia kovinius veiksmus. Išsilaipindama įgula turi teisę pasiimti su savimi žaidybinius daiktus. Įgulai nepalikus TP iki nurodyto laiko, laikomi nukautais.

Transporto priemonės veiksmai, kai transportas yra miręs (nukautas):

    • Sunaikinus TP yra paliekamas tuščias (tik vairuotojas) ir vadovaujantis aiškiais nukovimo signalais tiesiausiu keliu juda link atgijimo vietos.
    • Pasibaigus TP nukovimo laikui, viduje esantys žaidybiniai daiktai yra laikomi sugadinti ir nebegalima toliau naudoti renginyje ir privaloma grąžinti organizatoriams.
    • Nukauto TP viduje esančius daiktus gali perimti abi pusės, kol transportas stovi nukovimo vietoje.
  1. Transporto remontas:
    • Rankos laikymas 1min. Ant kiekvieno TP rato. Vienas asmuo laiko 4x1min., arba keturiese laiko 1min.
    • Field kit – Organizatorių išduotas prietaisų rinkinys, kuris sudaro įrankis, pvz. garažinis raktas. Remontas vykdomas atidarius variklio dangtį ir 1min., stovėti prie variklio laikant Field Kit ant variklio.
    • Sukti dideles veržles ant varžto pritvirtinto ant stogo.
  2. Šaudymas iš transporto priemonės:
    • Visos transporto priemonės iš kurių šaudoma yra laikomos kovinėmis transporto priemonėmis.
    • Kovinė transporto priemonė, iš kurios žaidėjai nori šaudyti privalo turėti liuką , arba įrengta bokštelio imitacija, arba paruošta šaudymo poziciją , pvz. pikapo stogas kur šaulys galėtu fiziškai atremti ginklą ant stogo. Iš paruoštos šaudymo pozicijos gali šaudyti 1 (vienas) šaulys vienu metu. Šaudymo metu galioja saugių atstumų, aklos ugnies ir kitos susijusios saugumo taisyklės.
    • Šaudyti per įrengtas mažas šaudymo angas (kurios neužtikrina aiškiai matomo taikinio ir gali kilti aklos ugnies pavojus arba gali būti nesilaikoma saugaus šaudymo atstumų dėl staiga atsiradusio taikinio) draudžiama.
    • Nuotoliniu būdu valdomi bokšteliai privalo turėti kameras, arba nuotolinio bokštelio operatorius privalo vizualiai stebėti, kad būtų laikomasi saugių šaudymo atstumų, išvengta aklos ugnies.
  3. Kadangi iš kovinės transporto priemonės yra šaudoma tai, į kovinį transporto priemonę taip pat galima šaudyti.
  4. Žaidėjams negalima specialiai šaudyti į avarinėmis šviesomis pažymėtą transportą. Toks transportas žaidime nebedalyvauja.
  5. Šaulys (šaudantis iš kovinio transporto priemonės) nukaunamas kaip įprastas žaidėjas ir jam galioja žaidimo metu esančios gydymo taisyklės.
  6. Draudžiama, mėtyti granatas į transporto priemonės vidų per liuką, duris, langus (jei jos bus naudojamos žaidime).
  7. Draudžiame mėtyti granatas IŠ transporto priemonės, tiek važiuojančios, tiek stovinčios.
  8. Draudžiama kitiems žaidėjams esantiems transporto priemonėje atsidarinėti langus pašaudyti ir uždaryti , leidžiamas ugnis tik iš šaulio pozicijos , griežtai.
  9. Kelio blokavimo priemonės naudojamos stabdyti transporto priemones (tiek kovines, tiek logistikos) turi būti matomas iš toli, bei atlikti tam tikros barikados imitaciją.
  10. Barikada turi būti įrengta taip, kad per ją nebūtų galima pervažiuoti, bei apvažiuoti.
  11. Barikada, esant reikalui, turi būti nesudėtingai pašalinama;
  12. Keletas Barikados pvz.:
    • Keletas rastų užtempti skersai kelio.
    • Didelių šakų krūvos.
    • Specialiai įrengtos užtvarkos, ožiai.
  13. Jeigu organizatorių transportas ar nukautas transportas savo judėjimo maršrute sutinka barikadą – toks transportas gali rinktis arba kitą maršrutą arba privažiuoti barikadą, ją patraukti ir pravažiavus ją iš karto pastatyti atgal taip pat kaip ji buvo įrenga. Tokio procesu metu barikados kirsti žaidime dalyvaujančios transporto priemonės negali.

Kaip naudoti šias taisykles.

Rekomenduojame organizatoriams naudoti šiuos transportus pilna apimti.

Rekomenduojame peržvelgti ir koreguoti tik tris dalis atsižvelgiant į priemonių prieinamumą ir scenarijų organizuojamuose renginiuose, bei poligoną:

  • Būdus kaip naikinti transportą;
  • Būdus kaip remontuoti transportą;
  • Būdus kaip stabdyti transportą.

 

Organizatoriai visada gali sukurti ir naudoti savo taisykles, panaudojant tik dalį arba nenaudojant nieko iš LŠF siūlomų transporto taisyklių.

 

Lietuvos Šratasvydžio Federacija
2024/04/16  redakcija